Åsa Holmberg ny vd på Knowit Stockholm

Publicerad: 4 februari, 2013

Åsa Holmberg har utsetts till verkställande direktör för Knowit Stockholm AB, dotterbolag till Knowit AB. Hon är idag Senior Manager på Avega AB, där hon arbetar sedan 2005. Åsa tillträder sin befattning i juni 2013. Hon efterträder Ulf Pettersson som tillträder en ny roll som regionchef för Stockholm.

Åsa har lång erfarenhet från konsultbranschen i ledande befattningar. Hon är idag Senior Manager på konsultkoncernen Avega AB och ingår i ledningsgruppen. Hon har tidigare varit vd för dotterbolaget Avega Primo.

– Knowit är ett av de ledande bolagen i vår bransch. För mig är det mycket inspirerande att ta det här steget och få möjligheten att använda mina erfarenheter i ett nytt sammanhang. Min målsättning är att tillsammans med företagets medarbetare vidareutveckla Knowit Stockholms kompetensområden och stärka positionen ytterligare. Jag ser fram emot uppdraget och är säker på att både jag och Knowit Stockholm kommer att utvecklas, säger Åsa Holmberg.

Knowits Stockholm AB är ett av de större dotterbolagen i Knowitgruppen med 120 medarbetare och erbjuder huvudsakligen konsulttjänster inom systemutveckling, test & krav och systemförvaltning.