Inbjudan till INNOVATION 2015

Publicerad: 8 oktober, 2015

En konferens om nytänkande och kreativitet! Konsultbolaget Knowit, som har som vision att göra Norden till världens mest innovativa region, arrangerar den 12 oktober konferensen INNOVATION 2015 med några av världens mest framstående auktoriteter inom innovation och ledarskap.

Digitalisering och globalisering förändrar ständigt spelplanen, och snabbhet och innovation är idag avgörande för företags och organisationers framgång. Innovation är inte längre en angelägenhet för några få utan kräver nytänkande ledare, nya processer och en kultur som stöder innovation i alla delar av organisationen.

Pressinbjudan
Media är välkomna att delta på konferensen INNOVATION 2015. Vänligen meddela närvaro till patrik.syren@knowit.se.

Detaljerat program och mer information om konferensen finns på www.innovation2015.se.

Intervjuer
Vi kan även erbjuda intervjuer med de flesta av konferensens deltagare, t ex:

- Nathan Furr, professor inom innovation och entreprenörskap vid Brigham Young University, samt gästprofessor vid INSEAD i Paris, som tar upp frågeställningen - ”Hur ska etablerade företag skapa ett innovativt klimat, så att de kan möta konkurrensen från olika start-up-företag som vill ta marknadsandelar?” Nathan Furr för fram tre viktiga beståndsdelar – personligt beteende, processen inom företaget för att få fram innovativa idéer, samt hur man ska förändra företagskulturen kring hur vi ser på innovation och ledarskap. Han menar att det inte räcker att idag arbeta med Lean eller Agile. Se gärna hans korta presentation i den korta videon som ligger på http://innovation2015.se/

- Darren Mowry, Head of Amazon Web Services, med anledning av att Amazon genom sin innovativa företagskultur lyckats bli ledande inom cloudtjänster (3 ggr större än Microsoft), samt ”Hur tänker Amazon agera för att behålla sin nuvarande position på marknaden?”. Darren Mowry kan även rapportera om de viktigaste händelserna under Amazon Web Services stora event Re:Invent som ägde rum 7-8 oktober 2015.

- Andra föreläsare på konferensen är t ex:

• Brendan Marsh, Agil Coach på Spotify
  • Michael Dahlen, professor på Handelshögskolan
  • Magnus Karlsson, Director New Business Development & Innovation på Ericsson
  • Och många fler…

För ytterligare information och bokning av intervjuer, kontakta:

Patrik Syrén, kommunikationschef, Knowit, tel 0730746630, mail patrik.syren@knowit.se.