Know IT tecknar ramavtal med Skandia

Publicerad: 2 februari, 2012

Know IT har tecknat ett nordiskt ramavtal med Skandia avseende IT-konsult-tjänster. Ramavtalet omfattar tjänster inom verksamhetsutveckling och strategi, ledning och styrning, systemutveckling och förvaltning, webb, test, support, infrastruktur samt informationssäkerhet. Ramavtalet löper fram till 31 december 2014.

– Att vi fått förtroende från Skandia är ett kvitto på att vi har hög kompetens, bredd i tjänsteutbudet och god leveransförmåga. Vi har stor erfarenhet av uppdrag inom segmentet bank, finans och försäkring och genom vår roll som oberoende leverantör av IT-tjänster kan vi agera helt och hållet för kundens bästa, säger Ulf Pettersson ansvarig för Know IT Stockholm.

Know IT har stor erfarenhet av leverans till Bank, finans och försäkring, ett segment som 2010 stod för 17 procent av Know IT:s omsättning. Ramavtalsbaserade affärer står för en väsentlig del av Know IT:s omsättning och är en viktig del av företagets strukturkapital. I dagsläget har Know IT över 130 gällande ramavtal.

Skandia bedriver verksamhet inom försäkring och bank och tillhandahåller bland annat fondförsäkring, fondsparande direkt i värdepappersfond, traditionell livförsäkring, sjuk- och olycksfallsförsäkring, sjukvårdsförsäkring och banktjänster.

Know IT är en av flera leverantörer som fått ramavtal.