Know IT tecknar ramavtal med Statistisk sentralbyrå

Publicerad: 27 januari, 2009

Know IT Objectnet AS har ingått ramavtal med Statistisk sentralbyrå (SSB) om IT-konsulttjänster. Enligt avtalet är Know IT, i samarbete med fyra andra aktörer, ansvarigt för leverans av systemutvecklingstjänster till SSB. Ramavtalet löper på två år med möjlighet till förlängning på ytterligare två år.

-Vi är mycket nöjda med att ha fått ramavtalet. En av anledningarna till att vi fick avtelet är vår starka kompetens inom Javateknik och agila metoder, vilka är områden som Statistisk sentralbyrå har stort fokus på. Dessutom är Know IT IM i Oslo vald som partner inom analys och datawarehousing, vilket också är en central del av detta ramavtal, säger Erik Amundrud, bolagschef på Know IT Objectnet.

Know IT IM har bred och djup kompetens inom analys och datawarehousing och har tidigare erfarenhet av att leverera till SSB.

-SSB valde Know IT Objectnet som samarbetspartner efter en heltäckande utvärdering av kapacitet, kvalitet, pris och erfarenhet från liknande projekt, säger Lill Kristoffersson, sektionschef på Statistisk Sentralbyrå.