Knowit blir Eteras tjänstepartner för test och kvalitetssäkring

Publicerad: 3 december, 2015

Ömsesidiga Pensionsförsäkringsbolaget Etera i Finland har tecknat ett treårigt avtal om it-tjänsteleverans med Knowit Oy, där Knowit får en viktig roll i att utveckla Eteras processer för programvarutestning och kvalitetssäkring.

Samarbetet väntas ge betydande besparingar och förbättra effektiviteten internt, samtidigt som kvaliteten hos tjänsterna till Eteras kunder väntas öka.

– Vi är väldigt glada över det här tjänsteavtalet eftersom samarbetsmodellen vi ska använda möjliggör för oss att komma långt in i kundorganisationen. I samarbete med Etera kommer vi att kunna planera och utveckla olika processer, modeller och best practices för test och kvalitetssäkring, säger Ville Särmälä, vd på Knowit Oy.

Knowit har omfattande erfarenhet av att arbeta med företag inom pensionsförsäkring och finanssektorn. Med sin kund, Pensionsskyddscentralen, vann Knowit i kategorin Bästa test projekt inom offentlig sektor vid European Software Testing Awards.

– Vi valde Knowit som partner eftersom de har goda referenser från tidigare projekt och gedigen erfarenhet inom pensionsförsäkringsområdet. Genom att arbeta med Knowit tror vi att vi kan höja kvaliteten på våra tjänster till en helt ny nivå, säger Janne Ruuska, informationschef på Etera.

Etera är ett ömsesidigt arbetspensionsförsäkringsbolag som erbjuder pensionsskydd i Finland. Med över 50 års erfarenhet från en mängd olika anställningsförhållanden är Etera expert på det föränderliga arbetslivet. Besök etera.fi/sv/ för mer information.