Knowit satsar på infrastruktur

Publicerad: 7 februari, 2013

Knowit stärker sitt erbjudande inom infrastrukturområdet genom att starta ett nytt bolag i Göteborg. Det nya bolaget breddar och stärker Knowits nuvarande affär genom att tillföra strategisk kompetens inom området infrastruktur. Ambitionen är att expandera snabbt för att möte våra kunders ökade efterfrågan och behov inom området. Thomas Kylerud, tidigare ansvarig Global IM Sales Support på Logica, blir VD i det nya bolaget.

– Vi har under många år levererat tjänster och lösningar till kunder inom området, och förstärker nu detta tillväxtområde genom att tillföra kompetens utöver våra traditionella inom infrastruktur. Vi blir en ännu bättre rådgivare till ledningsgrupper och chefer i strategiska frågor gällande infrastrukturförändringar, till exempel molntjänster, säger Fredrik Abrahamsson, VD Göteborg Group AB.

– Vi kommer att bistå stora, medelstora företag samt offentlig sektor huvudsakligen i strategiska Infrastrukturförändringar. Bland de tjänster bolaget erbjuder ingår IT Service Management, Molntjänster och Informations- och IT-säkerhet säger Thomas Kylerud.

I Göteborg har Knowit idag ca 200 anställda med erbjudande inom Systemutveckling, Webb, Business Intelligence, Kommunikation, Projektledning, Management, Mobilitet Infrastruktur samt e-Handel