Knowit stöttar LKAB:s expansion

Publicerad: 16 maj, 2016

LKAB har valt Knowit som partner för utveckling av ny webbplats avseende den pågående utbyggnaden av gruvdriften i Kiruna och Malmfälten. Förtroendet innebär att Knowit ansvarar för ombyggnad av företagets koncernwebbplatser inom www.lkab.com samt ett antal projektwebbplatser som bland annat informerar om den pågående omvandlingen av Kirunas stadsplan.

Den nya webbplatsen med inriktning på samhällsomvandlingen kommer att innehålla ”Mina sidor”-funktionalitet där medborgare på de två orterna ska ha möjlighet att logga in med mobilt bank-id för att ta del av information som påverkar området medborgaren berörs av.

- Vid valet av leverantör låg stort fokus på den tekniska kompetensen. Vi valde dessutom Knowit som teknisk leverantör för sin förmåga att vara engagerad, nytänkande och att ta ansvar, säger Kajsa Lindmark, kommunikatör på LKAB.

- Att få vara en del i den stora samhällsomvandlingen som LKAB genomför är otroligt spännande. Vi är tacksamma för fortsatt förtroende där fokus ligger på vidareutveckling, allt för att möta kunden i en omvärld i ständig förändring, säger Joakim Jormelin, affärsområdesansvarig på Knowit Norrland.

LKAB är en internationell högteknologisk gruv- och mineralkoncern som bryter och förädlar Norrbottens unika järnmalm för den globala stålmarknaden. Koncernen rymmer även industrimineraler, borrsystem, tågtransporter, bergtjänster och fastighetsbolag.