Christina Johansson

Knowit utnämnt till ny Platinum Partner hos inRiver

Publicerad: 7 mars, 2017

Utnämningen av Knowit som Platinum partner ger affärsområdet Knowit Experience möjlighet att hjälpa ännu fler kunder att utveckla framgångsrika e-handelslösningar.

- Vi är mycket glada över att få utnämna Knowit till ny Platinum Partner till inRiver. Vi har haft ett mycket bra samarbete och under 2016 har framgångsrika case genomförts i både Sverige och Norge. Det är med spänning vi ser fram emot nya samarbeten där vi kan utveckla våra kunders affärer under 2017, säger Jesper Larsen, Partner Director inRiver.

Platinum Partner är den högsta partnertypen och blir därmed en viktig del i Knowits satsning på eCommerce och utveckling inom affärsområdet PIM (Product Information Management). Den nya statusen skapar ännu bättre förutsättningar att stärka positionen i hela Norden.

- inRivers unika mjukvara är fundamentet för många av våra e-commerce lösningar där produktpresentationen i en mängd olika marknadsförings- och försäljningskanaler är A och O. Vår nya Platinum status är resultatet av ett fantastiskt bra samarbete mellan våra bolag som vi ser fram emot att utveckla ytterligare, säger Sören Handlos, tf VD i Knowit Experience eCommerce i Malmö.

inRiver är marknadsledande på att förenkla hantering av produktinformation (Product Information Management). inRiver hjälper varumärken och företag att optimera produktinformation i alla försäljningskanaler och med inRivers PIM plattform underlättas skapande, hantering och distribution av produktinformation till en starkare kundupplevelse. Mer än 750 varumärken runt om i världen använder sig idag av inRivers PIM-plattform.

Läs gärna mer om Knowits digitala lösningar på knowit.se

Informationen är sådan som Knowit ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrumentDetta pressmeddelande lämnades för offentliggörande kl 9.00 den 7 mars 2017.