Market Art Fair valde Knowit

Publicerad: 21 april, 2016

Market Art Fair, den ledande scenen för nordisk konst, vände sig till Knowit för att utveckla deras webbplats så att det blir lättare hantera innehållet på sajten. Med användarorienterad design och layout kan Market Art Fair-redaktörerna nu arbeta dynamiskt med innehåll på sin webbplats för att ge besökare en mer angenäm upplevelse.

Market Art Fair är den ledande scenen för nordisk konst. Mässan, som är grundad av gallerister, anordnas årligen sedan 2006 med syfte att generellt öka intresset och etablera nordisk konst internationellt. Årets upplaga av mässan går av stapeln till helgen, 22-24 april.

Knowit har tillsammans med Market Art Fair och Stockholm Design Lab utvecklat en webbplats baserad på plattformen Wordpress, ett erkänt, lättarbetat och modernt publiceringsverktyg. Arbetet har genomförts inom ramen för Knowits trainee-program.

- Det är vår ambition att kommande trainee-program ska fortsätta samarbetet med Market Art Fair. Genom att pröva sin kompetens i kundprojekt under ledning av erfarna konsulter utvecklar våra medarbetare sin konsultkompetens samtidigt som utvalda kunder får professionella leveranser av hög kvalitet, säger Robin Grönholm på Knowit.